خانه > محیط زیست, حیوانات, علمی > وال آبـــــی ! (18+)

وال آبـــــی ! (18+)


وال یا بالن که عوام از آن به عنوان نهنگ یاد می کنند

وال آبی بزرگترین حیوان کنونی است که وزن آن از 100 تن تجاوز می‌کند. نرهای بالغ بطور متوسط 22.5 متر و ماده‌ها کمی بزرگتر و 23.5 متر طول دارند. سر این وال نسبتا کوچک است و پهلوهای سر در بالا تا جلوی پوزه تقریبا موازی هستند. غذای اصلی این وال از ماکروپلانکتونها بخصوص سخت پوستان نسبتا بزرگ تشکیل می‌شود. جفت‌گیری معمولا در …زمستان در آبهای گرم صورت می‌گیرد. دوران آبستنی کمی از یک سال کمتر است. بچه‌ها معمولا یکی هستند اما گاهی دوقلو هم دیده می‌شود ، اين وال در هر بار انزال بیش از ۴۰۰ گالن اسپرم آزاد می کند که تنها ۱۰٪ آن به بدن شریک جنسی اش راه می یابد. بنابراین هر بار متجاوز از ۳۶۰ گالن اسپرم به دریا سرازیر می شود .

پي نوشت : هر گالن آمریکایی 3.8 لیتر و هر گالن انگلیسی اندکی بیشتر حدود 4 لیتر ، 400 گالن با یک حساب سرانگشتی مي شود حدود 1500 تا پاکت شیر!!!

پیوست : لینک مطلب در بالاترین

  1. 22 اکتبر 2008 در 11:26

    سلام
    من
    اومدم

    ———————-

    به به آقا سیروس گل خیلی خوش اومدی آقا

    • ناشناس
      7 سپتامبر 2009 در 21:48

      سلام من کمی اطلاعات در مورد ساختار چشم وال ها می خواستم میشه لطفا؟؟؟

  2. 23 اکتبر 2008 در 00:19

    سلام پسر آریایی!
    درخواست تبادل لیمک دارم
    من لینکت رو ثابت گذاشتم
    رنکم 3 هست
    ممنون میشم لینک مارو بزاری
    بیا تو بندر http://bia2bnd.ir
    گالری مدل لباس http://bandarpix.ir
    با تشکر
    مصطفی از بندرعباس

  3. nskh
    24 اکتبر 2008 در 16:20

    سلام آرسين جون.
    ميگم خوبه كه تو ايران از اينجور وال ها نداريم….اگر نه….!

  4. 18 دسامبر 2008 در 18:46

    قصد تباد لينك دارم با نام شهر كامپيوتر

    http://www.pccity.ir

    خواستي لينكم كن بعد بگو تا لينكت كنم

  5. علی اکبر بقایی
    16 آوریل 2009 در 06:44

    با سلام وآرزوی موفقیت برای جنابعالی!
    اطلاعات جالبی درباره بزرگترین جانوار پستاندار روی زمین ارائه کردید امیدوارم بازهم در خصوص حیوانات دریایی و یا خشکی که نسلشان نادر و یادر حال انقراض هستند را در وبلاگتان بگذارید.
    ضمنا کلمه گریختم را در ماجرای مسافرت به کلات نادری «گرخیتم»تایپ کرده بودید که آنرا اصلاح خواهید نمود.
    بازهم تشکر میکنم

  6. رها
    9 ژوئیه 2009 در 20:23

    بیشتر دربارشون توضیح بدهید.بیشتر درباره دوره زندگی ونسل والها.

  7. ناشناس
    7 سپتامبر 2009 در 21:50

    میشع کمی اطلاعات در مورد چشم وال ها برام بنویسین

  8. 30 سپتامبر 2009 در 12:09

    سلام اگه امكانش هست تبادل لينك داشته باشيم خوشحال مي شم
    دل كوچيك ما رو هم خوشحال كن راستي هيچي ولش كن

  9. مصطفی آقامحمدی
    1 نوامبر 2009 در 13:14

    سلام به همه بچه های ایرانی عزیزامیدوارم حال همه شما خوب وسرحال باشید من اسسم مصطفی است از استان هرات کشور افغانستان امیدوارم ماراهم به دوستی خودتون بپذیرید من واقعاً به ایرانی ها علاقه خاصی دارم
    راستش من امسال سال سوم پزشکی می خونم به هرصورت ازآشنایی تون
    خوشبختم

  10. DJrami_production
    29 دسامبر 2009 در 22:21

    salam .
    سلام خواستم فارسي را پاس به دارم .
    به نظر من اگر كه بيشتر ميشد توضيح داد خيلي بهتر ميشد.

    با تشكر

  11. ناشناس
    22 ژانویه 2010 در 18:37

    میشه در مورد عمر اش بکویدجند سالد عمر میکند

  12. حمید
    9 نوامبر 2010 در 18:03

    اه
    من دیگه شیر نمی خورم

  13. 16 ژانویه 2013 در 08:12

    بسیار معلومات خوب….

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

