خانه > فرهنگ و هنر, گردشگری, تصاویر, جغرافيا > شهري در ميان دره ای سرسبز ! ( ایرانگردی )

شهري در ميان دره ای سرسبز ! ( ایرانگردی )


چشم اندازی از شهر زیبای گیوی

شهر گيوي از نظر فیزیکی در میان کوههای ازنو، چوپان گدیگی، و سنج روپیر در یک درّه با شیب نسبتاً زیاد واقع شده است. در بالای درّه در شمال شهر جاده اردبیل – خلخال و در قسمت جنوبی شهر رودخانه گيوي چایی و باغات قرار دارند.

کوچه باغ های گیوی ، که سر صبح صدای زیبای پرندگان زیبایی ه خاصی به این منطقه می دهد

درختان زغال که همچون عروسی ، زینت بخش باغ های گیوی است

زنبوری بر روی گل و گلی کنار جوی آب

آش دوغ ، حتی با شنیدن اسم اش دلم ضعف می کنه ! از بس ترشه

شیب کلی شهرستان گیوی از شمال به جنوب بوده و عوارض آن یکنواخت نیست. به خاطر شیب زیاد تراکم مساکن در قسمت بالای شهر بوده و اکثر خانه‌‌ها دو طبقه بوده و ساختمانها به هم چسبیده‌اند به طوری که پشت بام یکی حیاط دیگری می‌باشد و از پشت بام هم به یکدیگر راه دارند. کوچه‌ها به خاطر کمبود فضا و شیب زیاد، تنگ و باریک است.قدمت این شهر به قبل از اسلام می‌رسد، نام شهر در ابتدا (دورد اولر) بوده است و شاید به این دلیل که فقط 4 خانوار در این محل ساکن بوده‌اند .

برای دیدن شهر گیوی در Wikimapia بر روی عکس کلیک کنید

از مناظر مهم و دیدنی و توریستی می‌توان آبگرم (ایستی سو)، رستم داشی (سنگ رستم)، داش حمام (حمام سنگی)، سنج روپیر، یخچال طبیعی (بوزلوخ)، دربند روستای هواشانق، سرمستان یا سلمستان، دربند مشکول، منبر مشکول، پل فیروزآباد و سدهای خاکی از جمله سد خاکی قره قشلاق را می‌توان نام برد.

پیوست : خـــــلـــخــال وبلاگینالینک مطلب در بالاترین

  1. ناشناس
    13 اکتبر 2008 در 14:42

    hdlk jplo djkppü+q kkodp pld+ lp++pl

  2. ناصر1
    13 اکتبر 2008 در 18:53

    شهری به این زیبایی آنوقت صادق خلخالی جلادرژیم راتحویل ایران میدهد

  3. nskh
    14 اکتبر 2008 در 02:07

    معركه هستي…
    عمرا تا آخر عمرم اين شهر رو نميشناختم تا اينكه تو معرفيش كردي.
    آدم هوس ميكنه بره ببينش. اما حيف ! ميدوني كه چه اين روزا درگيرم!

    ——————

    ممنون
    بابا تو که تا چند وقت دیگه قشنگترین جاها رو می بینی !!!

  4. 15 اکتبر 2008 در 12:07

    کارت عالیه .

    ایوللللللللللللللللللللللل

    امیدوارم همیشه همین جوری موفق باشی .

    این اولین بار هست که دارم تو وبلاگت نظر میدم ولی مطمئن باش اخرین بار نیست بازم بهت سر میزنم .

    —————————

    ممنون از لطفت
    همچنین
    خیلی خوش اومدی حسین جون

  5. sanaz
    15 اکتبر 2008 در 18:35

    karet alie mesle hamishe

  6. علی
    16 اکتبر 2008 در 07:03

    سلام. داداش ندیدی ملت چه برسرتنگه واشی آوردند جاذبه ها رو معرفی نکن من شعوراستفاده از اونو ندارم.

  7. sanaz
    18 اکتبر 2008 در 23:17

    kolan jaye ghashangie man raftam oishnahad mikonam toonestid hatman berid golasham khoeili khoshboo o khoshgele

  8. ghazal
    29 اکتبر 2008 در 20:12

    دمت گرم کارت خوبه همیشه خوب………و امیدوارم موفق باشی

  9. مجتبي
    22 فوریه 2009 در 02:14

    لطفا از روستاهاي كيوي هم عكس بگذاريد ازمنبر مشكول هم اطلاعات بدهيد

  10. 29 مارس 2009 در 16:55

    ازت ممنونم اگه بخوای عکسهایی زبیاتری از کیوی بهت می فرستم منتظر ایملتم باتشکر از سایتت
    من خودم اهل گیوی ام از تمام شما بازدید کنندگان دعوت می کنم به شهر توریستی کیوی سر بزنید تا ببینید طبیعت چیه الان که هم فصل فصل رویش شکوفه هاست تازه که می خوان یه شهرک توریستی با تمام امکانات تفریحی از قبیل تله کابین و… نزدیک حمام سنگی و دللیهلی داش بسازن منتظر شما میهمانان عزیز هستیم

  11. 24 آوریل 2009 در 23:43

    وطن دوست دارم گر چه از تو دورم ممنونم از ساتتون

  12. 24 آوریل 2009 در 23:50

    من یک عضو کوچک از روستای کیوی زاویه هستم دوستتون دارم

  13. 29 آوریل 2009 در 22:02

    وطنم را دوست دارم به خاطر زيباييش وطبيعتش نه به خاطر ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  14. 5 ژوئیه 2009 در 01:00

    سلام: خواهشمندیم تصاویری از بهار بگذارید دوستت دارم ای وطن .

  15. 5 ژوئیه 2009 در 01:03

    عشق من گیوی زاویه (وطن آتما منی آتمام سنی )

  16. 11 نوامبر 2009 در 11:01

    با سلام
    با توجه به نزدیکی محتوای وبلاگ شما و وب سایت کویرها و بیابان های ایران پیشنهاد تبادل لیتک دارم
    در صورت تمایل اعلام فرمایید تا اقدام کنم
    موفق باشید

  17. akbar
    22 نوامبر 2009 در 22:47

    lotfan as tanha va ziba va delroba tarin khiabanetan ham tarif konidf

  18. كورش جمالي گيوي
    9 ژانویه 2010 در 17:26

    سلام
    زادگاه والدينم و محل زندگانييم در دوران كودكي شهر عزيز و دوست داشتني گيوي است . دير به دير موفق مي شوم كه به اين شهر بروم اما هر بار كه ميروم احساس ميكنم به ريشه خودم به اصالت خودم برگشته ام .به اميد روزي كه بتوانم خدمتي به شهر گيوي و مردمان شريف و پاك آن ارايه نمايم .

  19. sahar
    25 ژانویه 2010 در 22:24

    salam age dar morede lahje.noe lebasashun .tarikhe on nahiyeam benevisi kheyli karat behtar mishe.bye

  20. علی ایمانی
    5 فوریه 2010 در 22:15

    وطن پدرومادرم با دیدن تصاویرش احساس دلتنگی به من دست میده

  21. کاووس
    25 مارس 2010 در 18:07

    با سلام خدمت شما
    خواهشمند است در مورد غار یخگان بیشتر توضیح بدید اگه میشه عکسی هم از منطقه زیبای غار یخگان در سایت قرار بدهید ممنون ومتشــــــــــــــــــکر
    کاووس جباری هستم از روستای هواشانق

  22. محسن محمودی
    9 مه 2010 در 00:47

    مرحبا من اوزوم اوشهرین اوشاخلاریندانان باشکا چوخ سویردیم کی بو سایتا کی بیزیم آنا وطنیمیزدی انا دیلیمیزده تورک اولان بایاتیلاردان و شعرلردن و لایلایلای لاردان دا بیر ازجا گتیریدوز چوخ چوخ ممنون اولام الروز وار اولسون حلالیک

  1. 19 اکتبر 2008 در 09:28

پاسخی بگذارید

