خانه > محیط زیست, گردشگری, تصاویر, جغرافيا > معبد ببر ، مکانی برای آرام ترین ببرها!

معبد ببر ، مکانی برای آرام ترین ببرها!


معبد ببر که در دره ای باریک و عمیق در فاصله 40 کیلومتری شهر کانچنابری قرار گرفته است میزبان بچه ببرهایی است که بوسیله کشاورزان پیدا شده اند . این ببرها از سوی دولت و طی برنامه ای برای حفاظت محیط زیست مورد حمایت قرار گرفته اند ، توله ببرهای بسیاری در این معبد به دنیا آمده اند که پس از طی دوران نگهداری و مراقبت ، بار دیگر به حیات وحش بازگردانده شده اند …

اغلب مردم و گردشگران برای دیدن ببرها باید از ساعت 1 تا 4/30 بعد از ظهر ها به اینجا بیایند . در این ساعت آنها با ببرهایی روبرو می شوند که آزادانه در این دره باریک قدم می زنند و یا در در حال گرفتن حمام آفتاب می باشند . تا ساعت 4/30 بعد از ظهر ببرها به استراحت می پردازند و گاهی اوقات به شوخی و ضرباتی نرم به یکدیگر می پردازند .

حتما با خودتان می گویید علاقه مندان و بازدیدکنندگان با چه عقلی در بین دهها ببر که کاملا در این معبد آزاد هستند قدم می زنند و حتی با آنها عکس یادگاری می گیرند ! ( شما دوست ندارید یه عکس یادگاری با این ببرها داشته باشید ؟ )

در حدود ساعت 1 بعد از ظهر توله ببرها به همراه ببرهای بالغ به سوی دره راه می افتند . با رسیدن به دره ببر های کوچکتر خود را به درون استخر کوچکی که در آنجا قرار دارد می اندازند و مشغول شنا می شوند .

پی نوشت : حیوانات هم دارای عشق و محبت هستند آن هم از نوع صادقانه اش❗

پــیـوســت : اینجا می تونید تصاویر بیشتری از این معبد ببینید .

  1. 6 مه 2008 در 13:34

    عالی بود این زنه عجم دلی وجراتی داره ووووووووووووووووووووووووو

    —————-

    آرسین :
    آره خیلی دل وجرات داره
    من که کف کردم

  2. 6 مه 2008 در 14:03

    سلام
    خیلی جالب بود خوب میشد که یه معبد هم برای آدمها میزاشتن تا آروم بشن.

    —————

    آرسین :
    سلام دوست عزیز
    پیشنهاد خوبی بود🙂

  3. مهرانه
    6 مه 2008 در 16:00

    …وببرهاعاشق می شوند!!!
    بابا خلاقیت!نوآوری!
    آخه این چه آواتاریه که برای من گذاشتی

    ————–

    آرسین : من بی گناهم😦
    برنامه جدید وردپرس هست که آواتار رو انتخاب می کنه که هوشمند هم هست🙂

  4. 6 مه 2008 در 17:47

    سلام . مطلب بسیار جالبی بود . همیشه یکی از آرزوهای من بوده که همچین مکانهای که انسان و حیات وحش رابطه نزدیکی دارند رو از نزدیک ببینم . کلی منو به فکر فرو برد . راستی با مطلبی در باره (خانواده آگاماها) بروز هستم خوشحال میشم سری بزنید .

    —————

    آرسین : درود بر شما جناب آقای منصوری
    ممنون از حضور سبزتان

  5. عمو هوشنگ
    6 مه 2008 در 22:30

    چه خوبه که به این حیوانات اهمیت میدهند.
    واقعا بعضی وقت ها، دلم برای ببر هایی که تو تلویزیون نشون میده، میسوزه

    ———————

    آرسین : چه بده که ما ها اهمیت نمی دیم
    سعی کن از این به بعد بعضی وقت ها نباشه ، بلکه همیشه باشه❗

  6. 6 مه 2008 در 23:30

    فکر کنم داره براش لالایی می خونه 🙂

    —————

    آرسین :
    فکر نکن🙂
    یقین داشته باش

  7. 7 مه 2008 در 00:34

    عجب من اینو قبلا دیده بودم لینکش تو دیگ بود
    ولی خیلی جالبه

    —————–

    آرسین : اینقدر نرو طرف دیگ از …
    من خودم اینجا خوباش رو برات میذارم
    آقا چرا نمیایی تو یاهو ؟
    کارت داشتم

  8. 7 مه 2008 در 12:22

    حالا این شهر کانچنابری کجا هستش ؟
    بگو شاید رفتیم

    —————-

    آرسین :

    تـــایـــلـــنـــد

    رفتی سلام منو برسون

  9. 2xx
    10 مه 2008 در 19:32

    اه اه اه منم رفتم یادم نبود

    ———–

    آرسین : نه بابا❗

    خوش به حالت

  10. ASEF
    16 فوریه 2009 در 15:43

    خیلی خوب بود کاش منم یه ببر داشتم

  11. طه
    5 مه 2009 در 10:44

    به به به ………….اخی گناهی ببر

  12. ناشناس
    22 ژوئن 2009 در 12:22

    من دنيا را بدون ببرها دوست ندارم

  13. بهراد
    2 اکتبر 2009 در 17:34

    ببر يعني زندگي

  14. محمدرضا
    18 اکتبر 2009 در 22:18

    بسیار خوب بود…
    شاید رفتیم. مر30

  15. اكبري
    13 نوامبر 2009 در 13:35

    اززندگيش سيره

  16. جمشید.برخوار
    14 نوامبر 2009 در 01:24

    are hamintooore

  17. ناشناس
    28 نوامبر 2009 در 11:08

    لطفاعكس هاي بيشتري ازببرهادرسايتتان جاي دهيد.

  18. مومنه
    21 فوریه 2010 در 19:45

    عالیه عشق است ببر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  19. مهتا
    5 مارس 2010 در 21:41

    وای خوش به حال اون خانومه کاش منم جای اون بودم
    من عاشق ببرم اگه عکس جدید از ییر ها داشتید خوشحال میشم واسم بفرستید

    kajel74@yahoo.com

  20. 14 مارس 2010 در 18:55

    بسیار عالی🙂 روز یبه این نقطه سفر خواهم کرد! یکی از هزاران آرزوهای سفری من البته…..

  21. داوود
    21 مارس 2010 در 11:34

    جزء آرزوهام بوده که ببر داشته باشم
    به امید اون روز

  22. mahdi
    4 آوریل 2010 در 15:42

    tank you

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

