خانه > فرهنگ و هنر, تصاویر > کورش کبیر و فتح بابل

کورش کبیر و فتح بابل


آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم ، همه مردم گامهای مرا با شادمانی پذیرفتند . ارتش بزرگ من با صلح و آرامی وارد بابل شد . نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید . وضع داخلی بابل و جایگاه مقدسش قلب من را تکان داد . من برای صلح کوشیدم . من برده داری را برانداختم ، به بدبختی آنان پایان بخشیدم . فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیز نیازارند . فرمان دادم که هیچ کس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند .

پیوست : تارنمای کورش کبیر !

  1. 4 مه 2008 در 18:51

    دوست خوبم هر بار که مطلبی در مورد پیشینیان خود می خوانم و با حال خود مقایسه می کنم از اینکه امروز تولد خود نا خوشایند میشوم . به شما دوست خوب لینک دادم پیروز باشید .

    ———————–

    آرسین : حرف دلم رو زدی
    ممنون از لطفتان

  2. 4 مه 2008 در 21:42

    من برای صلح کوشیدم . من برده داری را برانداختم ، به بدبختی آنان پایان بخشیدم

    —————-

    آرسین : درود بر روح سرگردان سیروس صغیر🙂

  3. khorashad
    4 مه 2008 در 21:44

    مطلب بسیار خوبی بود … استفاده نمودیم ….

    ——————-

    آرسین : درود بر خراشاد عزیز
    ممنون از حضور تان

  4. hashem
    4 مه 2008 در 23:13

    ممنون آرسین جان از این مطالب بسیار خوب و افتخار آمیزت .

    ————-

    آرسین : خواهش می کنم هاشم جون

  5. 4 مه 2008 در 23:13

    ای ول داره کوروش
    کارش درسته

    ————–

    آرسین : ایول به شما به خاطر ارادت به کورش کبیر

  6. yekiyedone
    4 مه 2008 در 23:16

    سلام بر آرسین عزیز
    پست زیبا و پرمعنایی بود.
    من فقط یه سوال داشتم شما(منظورم خود شما و کلیه وبلاگ نویسهایی فعالی مانند شما هست) وقت کم نمیارین؟
    خیلی سخته یه وبلاگ رو اینطور پرمحتوا اداره کردن
    جدا خسته نباشی عزیز
    ضمنا از اظهار لطفی که داشتی ممنون شما بنده رو همیشه شرمنده کردی.
    یه سوال دیگه: به اون ایکونی که واسه تماس(ایمیل) گذاشتی کلیک کردم و ایمیل دادم میخواستم بدونم رسید یا نه؟
    ارادت

    ———————–

    آرسین : سلام نادر گلم
    خواهش
    من که فعالیت ام خیلی پائینه
    کسانی هستند که روزانه 5 الی 6 تا مطلب میذارن
    هنوز که نرسیده
    نادر جون این آیدی ه منه در یاهو :goldenpap کار داشتی در خدمتم

  7. پسر مریخی
    4 مه 2008 در 23:49

    سلام
    ای کاش کوروش بود و من الان بهش میگفتم بابا دمت گرم !

    منتظرم

    ——————–

    آرسین : سلام مریخی جان
    منتظر ؟❗

  8. 5 مه 2008 در 07:13

    ورق زدن روش زندگي و مردمداري كوروش از زيباترين چيزهايي كه ميتوني بخوني و در موردش فكر كني … اما بعد افسوس مي خوري به اينكه در روزگاري بسر ميبري با تابلو فلش دار صلح به ناكجاآباد …

    ———————

    آرسین : دقیقا همینطوره تسنیم جان

  9. 5 مه 2008 در 09:40

    سلام.

    فراموش نكنيم، تاريخ را برندگان مي‏نويسند!

    ————–

    آرسین :
    سلام امیر جان
    می تونید بیشتر توضیح بدید !
    چون من با این مسئله موافق نیستم❗

  10. مهرانه
    5 مه 2008 در 10:45

    نيكو سخن گفتي و سخنت به دل نشست

    —————

    آرسین : ممنون

  11. 5 مه 2008 در 12:40

    سلام و عرض ارادت
    بسیار لذت بردم.

    —————–

    آرسین : سلام جارچی جون
    جدی ؟

  12. عمو هوشنگ
    6 مه 2008 در 22:27

    بسیار احساس غرور کردم
    ممنون از مطلب قشنگت

    ————–

    آرسین : بسیار عالی ، گذشته ایران برای ایرانیان بسیار افتخار آمیز است .

  13. 8 مه 2008 در 11:51

    یکی از زیباترین تصاویر از تخت جمشید رو قرار داده بودی . از دیدنش بسیار لذت بردم .
    موفق باشی

    ——————

    آرسین : جدی میگی امیر جان
    من که خودم خیلی خوشم اومد
    ممنون

  14. آریا
    11 مه 2008 در 19:58

    درود
    پدر ما ایرانیان یگانه منجی جهان بود
    او به هیچ کشوری تجاوز نکرد و تمام کشور هایی که با آن ها جنگید به خاک دیرینه ایرانمان تجاوز کرده بودن.
    مثلا پادشاه بابل از روی تصویر خواهر زن کوروش ، عاشق او شد ، پادشاه بابل که چند زن داشت و پیر و زشت بود ، خواستار ازدواج شد. که خواهر زن کوروش این مسئله را نپذیرفت و …
    و پادشاه بابل (نبوئید) به ایران حمله کرد و کوروش او را شکست داد و در نهایت فتح بابل
    و آزادی مردم آنجا از دست نبوئید( که بت مورد قبول خود را به بت خانه برده بود) و در نهایت آزادی یهودیان

    این است سرگذشت پدر نیک اندیش ایران که یونیان هم او را پدر می دانند.

    —————————-

    آرسین :
    درود بر شما
    مطلب بسیار جالبی بود
    ممنون از شما به خاطر حضور سبز و کامنت زیبایتان .

  15. A
    30 مه 2008 در 20:40

    سلام ارسین جان
    چه بوده ایم و چه شده ایم»
    درود بر ایران و ایرانی
    http://www.salamegarm.blogfa.com/
    این وبلاگ منه.سر بزنید.همه چیز به دور از دروغ در مورد اسلام ناب
    موفق باشید

  16. 10 ژوئن 2008 در 08:54

    متاسفانه میبینیم هر کس ، هر طور که مایل می باشد ، کتیبه کوروش را ترجمه می کند ، تحریف گران…
    به خاطر اینکه بنده ای آنرا اینگیسی مینویسد آن را درست می دانند ، و میبینم می پندارند که کوروش یکتاپرست بوده است ، آنان دچار اشتباهی بزرگ شدند .

    ——————

    آرسین : سلام آنی جان
    کاش بهتر و بیشتر توضیح میدادی
    من متوجه نشدم

  17. 10 ژانویه 2009 در 02:26

    سلام .
    از دیدن وب سایت شما و شباهت نام گذاری وب سایت شما و خودم خوشحال شدم.شاید چون فکر میکنم آخرین مطلب هر دو نفر ما هم مثل نام وبلاگمون خیلی شبیه به هم است به لحظ فکری نیز شبیه به هم بیاندیشیم.هر چند شاید به ظاهر دیدگاهمون نسبت به کورش شبیه نباشد.
    در کبیر بودن کورش نباید شک کرد امانوع تاثیرگذاری این کبیر بودن بر نسل جوان امروز مهم است.
    مطالب زیبا و تصویر بسیار زیبا تری انتخاب کردید.
    پسر آریائی خیلی دوست دارم بیشتر با شما آشنا بشوم اگر این افتخار را به من بدهید سپاسگذار می شوم. دوست دارم با اندیشه های نو آشنا شوم.
    لطفا به نوشته های من سری بزنید منتظر انتقادات شما هستم

    • کورش
      2 اوت 2009 در 00:20

      اینک دارم گفتاری اینک گوش فرا سپارید ایگرد امدگان ازدور و نزدیک

      منم کورش شاه شاهان شاه دادگر شاه سومر و اتکت شاه بابل پسر کمبوجیه

  18. الهام
    28 ژوئیه 2009 در 16:09

    من ازاینکه یک ایرانیم افتخار می کنم

  19. وهاب حبیبی
    3 اکتبر 2009 در 13:36

    کورشافتخارایرانیان بزرگمرد بزرگ مردان شاه شاهان پادشاه جهان عشق من مرد عدالت مرد تمدن

  20. 8 دسامبر 2009 در 18:29

    سلام انی اگه میشه بیشتر توضیح بده خیلی کم بود

  21. 22 ژانویه 2010 در 17:54

    وقتی زندگی نامه کورش را میخونم بزرگی ایران رو میبینم

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

