خانه > گردشگری, تصاویر, جغرافيا > تبارک آباد ؛ چالوس خراسان ! ( ایرانگردی )

تبارک آباد ؛ چالوس خراسان ! ( ایرانگردی )


وجود رود خانه ای دائمی در روستای تبارک آباد و قرار گیری آن در کنار کوه های برافراشته یادآور چالوس می شود بیخود نیست که چالوس خراسان را به این منطقه نسبت داده اند. این منطقه دارای آب و هوای سرد و مرطوب است عمده دلیل وجود این آب و هوای متنوع، عبور دایمی رودخانه اترک و ارتفاعات نسبتا بلند آن است که سبب تنوع گیاهی دارویی و سنتی و همچنین زیستگاه پرندگان مهاجر و ماهیان رودخانه ای شده است …

سد تبارک آباد از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان قوچان است است. روستا و منطقه تبارک آباد در 20 کیلومتری شمال شرقی قوچان واقع شده ( تصویر هوایی ) ، که دارای آب و هوای مستعد و باغات و درختان فراوان و در نتیجه اقلیم مناسب است.

در تصویر فوق چشم اندازی از سکونتگاه روستایی را می بینید که بر لب صخره ای زیبا ساخته شده است که هم اکنون خالی از سکنه و متروکه می باشد ، با ورد به منطقه مسکونی و شواهد موجود به این نتیجه رسیدم که روستا دارای اهمیت فراوانی بوده است در حال حاضر قسمتی از روستا به زیر آب رفته است .

نمایی دیگر از این روستا ، خانه ای که بر لب پرتگاه ساخته شده است احتمالا از منازل شخصیت مهمی بوده است ، چون در اطراف اون برج دیدبانی بوده است و معماری منزل به طریقه خاصی بوده است .

سرشاخه اصلی رودخانه اترک که به دریای خزر می ریزد در قوچان قرار دارد که اخیرا سد تبارک بر روی آن ساخته شده است. سد منظره زیبایی دارد و مردم بسیاری در اطراف آن به تفریح و گردش می پردازند.

تصویر از : پسر آریایی

پی نوشت : به علت پائین بودن سرعت اینترنت و کمبود فضا تصاویر رو با سایز کوچک تر و تعدادی از اونها رو گذاشتم که در صورت علاقه به داشتن تصاویر بیشتر و با کیفیت بالا می تونید از اینجا و یا اینجا دریافت کنید .

پسورد : https://arsin.wordpress.com

  1. 14 آوریل 2008 در 05:50

    اين توصيف وتصاوير وسوسه سفر را به جانم انداخت…
    شاد باشي

    —————

    آرسین :
    خودم دارم دیونه میشم
    بد جوری هوای سفر زده به سرم😦

  2. میلاد
    14 آوریل 2008 در 07:10

    تعریفی نمونده بکنم ازت!
    فقط بگم که فوق العاده بودند…

    ————

    آرسین : ممنون میلاد جان
    تو همیشه در حق من لطف داری

  3. 14 آوریل 2008 در 08:16

    سلام خیلی جالب بودن
    مخصوصا اون دوتا اخری خیلی قشنگتر از بقیه بودن

    —————–

    آرسین : سلام سیروس گلم
    ممنون از حضورت رفیق

  4. oktay babayi
    14 آوریل 2008 در 09:02

    yasha gardash

    ————–
    آرسین : چوخ ممنون

  5. 14 آوریل 2008 در 09:07

    سلام برادرزاده گلم.
    ترکیب بندی عکس چهارمت محشر بود.
    بابا ایول

    ——

    سلام : عمو جان
    ممنون از تشویق های شما عمو جان

  6. ZAHRA
    14 آوریل 2008 در 10:17

    بي نظير بود

    ——–

    آرسین : درود زهرا جان

  7. سارا
    14 آوریل 2008 در 11:07

    قشنگه ولي اونايي كه به اينجا مي گن چالوس خراسان احتمالا چالوس رو هرگز نديدن. چالوس،‌ رامسر كلاً مازندران خيلي با اينجا فرق داره، يك تيكه از بهشته كه اشتباهي افتاده رو زمين

    ———–

    آرسین : چرا ندیده باشن سارا جان ؟
    این اسم گذاری فقط یه قیاس بوده وگرنه استان مازندران و گیلان کجا ؟ خراسان کجا ؟

  8. 14 آوریل 2008 در 14:19

    خیلی دلم میخواست سفری بکنم به این ماچو پیچو…
    تبارک آباد را ولش تو این اوضاع و احوالی که مملکت باشه سفر داخلی رو دوست ندارم…ولی حیف که از دست این گربه ها هیچ کجا نمیتونم برم.. حتی تا شمال !!!!!

    ———-

    آرسین : امیدوارم به خواسته ت برسی و بتونی یه سفر بری ماچوپیچو
    گربه ها❗

  9. 14 آوریل 2008 در 11:56

    ادامه بده رفیق تازه داری به جاهایه خوب خوبش میرسی!!

    ————

    آرسین : مخلصم رفیق

  10. مهرانه
    15 آوریل 2008 در 09:34

    حتما يه سري بهش ميزنم . تو نمي ياي

    ————

    آرسین : مگر شما هم ساکن مشهد هستید ؟

  11. مهرانه
    15 آوریل 2008 در 10:13

    ok.

  12. DESERTER
    15 آوریل 2008 در 10:27

    کاش ماشین داشتم خودم تکی می رفتم اونجا.

    ————

    آرسین : چرا تک و تنها

  13. key1one
    15 آوریل 2008 در 11:52

    ممنون جالب بود
    مثه همیشه خوب مینویسی.
    همیشه به روز باشی.
    راستی میلاد هم اومد
    http://www.mrweblog.net/

    ———————-

    آرسین : فدات کیوان جان
    قرانت
    ممنون
    ممنون از اینکه خبر دادی

  14. ناشناس
    15 آوریل 2008 در 21:08

    سلام
    یک سری تصاویر فوق العاده از فریمان اگه گیر بیاری ، شاید از اینکه این تیتر رو اینجا خرج کردی ، پشیمون بشی.
    من پوستر ها ی اونها رو دیدم .
    واقعا فوق العاده اند

    ——

    آرسین :
    سلام 😦
    مسلما جاهای زیبا زیاد هستند
    ممنون از نظرت

  15. 16 آوریل 2008 در 02:11

    خوشم میاد که به هر سوراخی توی این طبیعت که بتونی سر می کشی !!! :دی ! خیلی خوب بود ! اینجا رو هم رفته بودم ! خوشحالم که اینجا ها رو به بقیه معرّفی می کنی !

    ————

    آرسین : آخه آرش جان خیلی علاقه دارم به گشت و گذار .
    رشته تحصیلی ام هم ایجاب می کنه که اینطوری باشم !
    قربانت

  16. 2xx
    16 آوریل 2008 در 18:59

    سلام اقا ارسین خودت میری میبینی مگه ما دل نداریم؟

    ———-

    آرسین : من میرم و مشکلات را تحمل می کنم
    تا شما با راحتی برید

  17. یکی یدونه
    17 آوریل 2008 در 19:48

    آقا سلام علیکم
    یعنی چی اونوقت!!
    میخوای دل مارو آب کنی؟!
    اما خودمونیما؛ تو هم خوب عکاسی میکنی هم عکسها زیبا بود هم تبارک آباد؛ دعوت کن با کله میایم😉
    ارادت

    ————-

    آرسین : سلام یکی یدونه عزیز😦🙂
    ممنون رفیق ، تو لطف داری به من
    نوکرتم خدا وکیلی ، اومدی مشهد ندا بده من با در خدمت ت هستم در بست
    ممنون

  18. ناشناس
    19 آوریل 2008 در 17:28

    baba un koja in koja,majboori alaki moghayese koni

    ——————

    آرسین :

  19. یکی یدونه
    19 آوریل 2008 در 20:48

    بازم سلام
    مشهد مه خیلی هوس کردم؛ خانمم هم خیلی اصرار داره ؛ حتما میام بذار امتحانات تموم بشه ، خیلی دوست دارم هم شما رو از نزدیک ملاقات کنم هم برادر شاتوت رو
    میکن تعارف اومد نیومد داره ایندفعه انگار اومد!!😉
    سعی میکنم با ماشین بیام تا از این جاهای زیبا که معرفی میکنی یه دیداری هم داشته باشم
    خیلی مخلطیم

    ————————–

    آرسین : سلام مجدد نادر جون
    حتما بیا من در خدمت ت هستم🙂
    شما خودت درس میخونی ؟
    منم خیلی دوست دارم شما رو از نزدیک ملاقات کنم

  20. یکی یدونه
    20 آوریل 2008 در 19:27

    بازم سلام
    نه آرسین عزیز من خودم فعلا درس نمیخونم منطور امتحانات دخترم بود.
    ارادت

    —————–

    آرسین : علیک سلام مجددا
    آهان ، انشاء الله که موفق باشه
    ممنون

  21. tak gol
    23 نوامبر 2008 در 17:47

    سلام خوبي شما

  22. tak gol
    23 نوامبر 2008 در 17:51

    تصاوير خيلي عالي بود

  23. 13 ژوئیه 2009 در 11:30

    salam
    kh ali bood
    manam taze raftam didamesh
    vali deghatam ziad nabud
    ba in pic haie kh nice targhib shidam miojadadan beram
    merc.shad bashiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  24. gloat
    7 سپتامبر 2009 در 22:59

    سلام
    هیچیی خداحافظ !!!!

  25. asadi
    1 نوامبر 2009 در 14:06

    نام اصلی روستا تبریک است و تبارک بعد از احداث سد نامگذاری شد

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

