خانه > گردشگری, تصاویر, جغرافيا > آبشاری زیبا در روستای آبقد ( ایرانگردی )

آبشاری زیبا در روستای آبقد ( ایرانگردی )


روستای آبقد از توابع درز آب چناران با طول ¢ 28 ° 59 و عرض ¢ 46 ° 36 و نیز ارتفاع 1500 متر میان کوهی، معتدل و خشک در 69 کیلومتری شمال غرب مشهد قرار گرفته است که مسیر آن از جاده مشهد- گوارشک می‌باشد.

حرکت به سوی آبشار

پس از طی 3 کیلومتر دهنه اصلی زو مشاهده می‌شود که در این قسمت از عرض دره کاسته شده و باغات نیز با اتمام می‌رسد. دره با عمق بین 200 تا 300 متر دیواره‌ای و شباهت زیادی به دره اخلمد دارد. این دره دارای دیواره‌هایی است که بعضی از آنها نیز مناسب سنگ نوردی می‌باشند.

ورود به تنگه آبشار

چند آبشار که بزرگترین آنها به 8 متر می‌رسد، دیده می‌شود. در طول مسیر، دو دره فرعی با پوشش درختچه‌ای و علفزار وجود دارند. پس از طی حدود 10 کیلومتر یک دوآبی در قسمت بالای دره با عرض زیاد دیده می‌شود. در سمت چپ دره‌ای مرتفع با عرض بیش از 300 متر، به طرف شمال غرب و سرچشمه رود می‌رود.

آبشار آبقد

قله بلند آن (کوه امرودک) با ارتفاع بیش از 2400 متر در شرق روستای امرودک دیده می‌شود در روبرو و در جهت تقریبی شمال، روستای در میان بام و قله آن دیده می‌شود که ارتفاع آن حداکثر به 2700 متر نمی‌رسد. این قله در انتهای دره آبقد می‌باشد. (وجه تسمیه در میان به خاطر یالهای بلندی است که اطراف روستا را احاطه کرده‌اند و به خاطر ارتفاع بلند روستا نام در میان بام به آن تعلق گرفته است.)

تصویر از : پسر آریایی

منابع مطلب :

  • دریچه ای به دنیای هزار مسجد – عباسعلی کفاش
  • سیاوشان
  1. 7 آوریل 2008 در 15:27

    آقا ما همین چند روز پیش اینجا بودیم ! کاشکی از اون همه درخت سیب امرودک یا همون درّه ی سیب هم عکس میذاشتی !

    ———

    آرسین :
    سلام آرش جان
    موقعی که من رفتم هنوز از شکوفه خبری نبود
    ممنون از حضورت همشهری

  2. 7 آوریل 2008 در 16:05

    از این نوع مناظر زیاد داریم کیه که قدرشون رو بدونه ؟!!! خوشحالم که یه نفر پیدا شد به این چیزها هم توجه میکنه!!!به خدا بقیه کشورها از همین چیزاشونه که پول در میارن و الآن اون بالا بالا های جهان هستند اون وقت ما با این همه امکانات باید وضعمون این باشه!
    .
    .
    .
    جای تاسف داره!!!!!

    ————-

    آرسین :
    منم که اینا رو میذارم از دل خوشم نیست
    میذارم تا بقیه هم ببینند و هم دلم آروم بگیره ، هر چند که فکر نکنم مفید باشه

  3. 7 آوریل 2008 در 16:11

    جداً زیبا و جالب بود.

    ——–

    آرسین : قابلی نداشت عمو جان🙂

  4. 7 آوریل 2008 در 17:50

    سلام نکنه تو هم همشهری هستی و ما خبر نداریم

    ——-
    آرسین : سلام تارا جان من چند بار پای لینکهات توی بالاترین نالان و با صدایی خاموش گفتم که من همشهری شما هستم اما ندایی نرسید😦

  5. 7 آوریل 2008 در 23:56

    سلام آرسین جان، چه جالب منو یاد یکی از سفرام به یه آبشار که نامش بماند چیه انداختی، اتفاقا چندتا عکس هم گرفتم، حتما تو پست بعدیم میزارم تو وبلاگم تا شما هم که مثل بنده عاشق این مناظر طبیعی هستی لذت ببری، راستی تبادل لین میکنی، من لینک شما رو اضافه کردم.

    —————

    آرسین : سلام sinac جان ، منتظر پست زیبایتان خواهم بود .
    من در خدمتون هستم .

  6. 8 آوریل 2008 در 08:19

    سلام
    دستت درد نکنه عکسها قشنگ بود ، کروکی نوشتاریت هم جالب بود.

    ————-

    آرسین :
    سلام جارچی ه عزیز
    خواهش می کنم رفیق

  7. 8 آوریل 2008 در 08:36

    سلام مرسی بابت معرفی این آبشار منم بزودی عکسهایی از آبشار اتشگاه میذارم.

    ———

    آرسین : درود مریم خانم
    خیلی کار پسندیده ای می کنید ، حتما من رو هم در جریان بذارید .

  8. 8 آوریل 2008 در 10:09

    مطلب قشنگی بود
    مخصوصا عکس های زیبایی که گذاشته بودید

    ——-
    آرسین : سلام سعید
    ممنون از لطفت

  9. hashem
    8 آوریل 2008 در 15:27

    عکس ها و مکان های جالب هستند … خیلی با صفا بود… چُـغُــک هم دره تا با پلخمونمان بزنیم ؟ ( شوخی کردم )🙂

    ——–

    آرسین : سلام هاشم جان
    ها بابا پور چغک بود فقط جای یَک دنه پلخمون خالی بود .
    ایول همشهری !

  10. houshang
    8 آوریل 2008 در 18:17

    سلام
    واقعا جای قشنگیه !!!!!!
    مرسی بابت مطلب خوب و عکس های زیبات.

    ——–

    آرسین : سلام هوشنگ جان
    آره خیلی قشنگه
    خواهش می کنم هوشنگ عزیز

  11. 8 آوریل 2008 در 21:39

    آرسین جان، سلام
    با عرض پوزش که نام لینک شما را به اشتباه در سایتم گذاشته بودم، حال آنرا تصحیحش کردم، درضمن ممنون از تبادل لینک.

    ——–
    آرسین : سلام سیناک جان
    خواهش می کنم دوست عزیز ، ممنون ، انجام وظیفه کردم

  12. 2xx
    16 آوریل 2008 در 19:34

    کاش خدا قسمت کنه پس از چندین سال برم مسافرت

    ———

    آرسین : الهی😉

  13. 9 ژوئیه 2008 در 10:21

    salam
    az saite rostaye ma ham didan konid
    http://www.khanabadd.com

  14. amin
    6 مارس 2009 در 04:10

    salam arsin khan,man emruz unja budam ta jai raftam ke darre barik shod,tabha budam naraftam jelo tar age khastin shoma berin be ma ham khabar bedin,kash hamishe salem bashi ta beri tu tabiate khoda,rasti age guruhi chizi darin vase tabiat navardi,mamnun misham mano ham dar jariyan gharar bedin,mamnun.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

