خانه > فرهنگ و هنر, گردشگری, تصاویر > اصفهان : سال 1320 خورشیدی !

اصفهان : سال 1320 خورشیدی !


darveze-dolat-small.jpg

دروازه دولت که خیابان شاه ( طالقانی امروز ) ، کوچه دروازه دولت یا جهان نما ، خیابان سپه ، خیابان چهارباغ عباسی ، خیابان چهار باغ شمالی ( پهلوی ) و کوچه جهانبانی به آن منتهی می شدند ، محل پر رونق و پر تردد شهر بوده است . عمده ما یحتاج مردم ، عمدتا از نوع معروف و مرغوب در 50 متر اول کوچه دروازه دولت فراهم بود ؛ مغازه هایی چون سلمانی دوستیان ، بریانی اعظم یا پلوان ( پهلوان ) کبابی تعظم ( حاج اکبر ) کله پاچه و سیرابی علنقی ( علی نقی ) ، مرغ فروشی مشتاقیان ، قصابی رحیم قصاب و … .

منبع : ماهنامه فنی – تخصصی نما ، شماره 154 دیماه86 صفحه 53

  1. میلاد
    30 مارس 2008 در 21:41

    به به، به به!
    بسيار جالب بود و بسيار اول شدم!
    لوگو رو عوض نكردي؟

    ————

    آرسین : سلام میلاد جان
    ممنون
    وقت نکردم ، در اسرع وقت ؛ چشم

  2. mostafaalli
    31 مارس 2008 در 08:13

    سلام 🙂

    —————

    آرسین : علیک سلام 😦

  3. key1one
    31 مارس 2008 در 10:50

    ممنون از پست خوبت خسته نباشي

    ————–

    آرسین : ممنون کیوان جان تو همیشه به من لطف داری

  4. 31 مارس 2008 در 13:02

    یادش بخیر کودکی بیش نبودیم !
    عکس زیبایی است تا به حال ندیده بودیم

    ————

    آرسین : درود بر شیخ الشیوخ 🙂
    احتمالا شما با هابیل و قابیل همبازی نبودید ؟
    ممنون از حضورت، شیخ الشیوخ

  5. 31 مارس 2008 در 18:13

    من که تو این عکس ها غرق می شم، عالی بود…
    من یه درخواستی هم دارم ، ممنون میشم اگه کمکم کنی.
    برای کار پایان نامم یه پرسشنامه دارم که برای نظرسنجی رو وب گذاشتمش.
    میشه خواهش کنم فقط اگه ساکن تهران هستی، زحمت پرکردن این پرسشنامه رو بکشی. سعی کردم زیاد وقت گیر نباشه.
    http://www.bacheTehran.Org
    پیشاپیش متشکرم.

    —————–

    آرسین : سلام هوتاک جان
    متاسفانه من بچه مشهد نیستم
    ولی از دوستان گلی که بهم سر میزنند در خواست می کنم در صورتیکه بچه تهران هستند بهت سر بزنند .

  6. 31 مارس 2008 در 19:28

    سلام منم سال نو را به شما تبریک می گم و سالی خوب و پر از موفقیت برای شما آرزو می کنم

    —————

    آرسین : سلام خانم جمشیدی
    ممنون از حضور سبزتان

  7. yekiyedone
    1 آوریل 2008 در 02:54

    سلام بر آرسین وردپرس و راتزل بالاترین
    بسیار زیبا بود دوست خوبم؛ خسته نباشی

    ————-

    آرسین : سلام بر یکی یدونه عزیز
    و نادر مهربون
    ممنون

  8. ehsanmovafegh
    1 آوریل 2008 در 10:42

    یه عکس هم از شهرما بزن 🙂 …ناراحت شدم ها :دی
    راستی لو ندین 🙂

    —————-

    آرسین : انشاء الله
    چرا ناراحت عزیزم
    چی رو ؟

  9. 1 آوریل 2008 در 12:40

    شیشه می شکند و زندگی می گذرد. نوروز می آید تا به ما بگوید که احمد نژاد تنها آریایی نیست یکی دیگه هم هست که آریایی است پس چه آریایی باشم چه دیگه نمیدونم چه…

    ———-

    آرسین : سلام و خیر مقدم مریم خانوم
    متاسفانه متوجه کامنت پر پیچ و خم تون نشدم

  10. 1 آوریل 2008 در 16:13

    انگار فقط همان ساختمان شهرداري ( استانداري؟) و درخت هاي پشت‌اش شكل و شمايلي از قديم را حفظ كرده و بقيه چيزها عوض شده … خيلي جالب بود-مرسي
    مانا و سربلند باشي

    ———

    آرسین : سلام مهرام جان
    خواهش می کنم
    و ممنون از حضورت

  11. 26 ژوئیه 2008 در 11:10

    سرتون گیج نره شهرمونو میبینید صفا هرچی برو بچ اصفهانیه

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

