خانه > محلات قدیمی, تصاویر, جغرافيا > طهران در دهه 40 شمسی

طهران در دهه 40 شمسی


24esfand.jpg

میدان 24 اسفند ( انقلاب کنونی ) ↑

خیابان فردوسی ↓

khiaban-ferdosi.jpg

خیابان فردوسی در زمان تاسیس بانک ملی، مرکز پرزرق و برق شهر بوده است. وجود هتل ها و مهمانسراهای متعدد، فروشگاه های بزرگ به سبک غربی و محل تفریح اعیان و اشراف تهرانی در کاباره ها و رستوران ها و نزدیکی به گاراژهای بارگیری، خیابان فردوسی را محل اصلی داد و ستدهای کلان و انتقال و جا به جایی پول در پایتخت کرده بود. پس چندان تعجبی ندارد که اغلب بناهای بانک ملی که از لحاظ معماری قابل توجه هستند در خیابان فردوسی تهران ساخته شده اند.

پیوست : صد سال با مشروطه

منبع : نشریه جغرافیایی شهر نگار ، صفحه 55

  1. میلاد
    8 مارس 2008 در 22:32

    چقدر عکسهای باحال و زیبائی دارید!
    موفق باشید…

    ————–

    آرسین : سلام میلاد جان ، ممنون از پیام محبت آمیز شما .
    این وبلاگ قابل و تمامی مطالب آن تقدیم به شما 🙂

  2. 9 مارس 2008 در 01:45

    salam
    mishe lotfan baraye man davatname balatarin befresti
    mamnon misham.

    —————–
    آرسين : با سلام به ليدا خانم گل ،‌ليدا جان دعوتنامه به ايميلت ارسال شد . 🙂

  3. 9 مارس 2008 در 07:42

    You can visit, we are going concern now. But today we have generated
    a more pro top blogs daily report
    . Now I’ve just posted the newest report , see and reply me some comments. Thanks.

  4. 9 مارس 2008 در 09:38

    سلام
    چه زود دیر شد.
    سالم وسلامت باشید.

    ——————-
    آرسين : سلام جارچي جان
    چي زود اومدي چي زود رفتي .
    تا اومدم كامنت رو بخونم ديدم رفتي !!!

  5. میلاد
    9 مارس 2008 در 11:56

    اگه قابل بدونید لینکتون کردم.

    ————
    آرسين : ممنون از لطفت ، ميلاد جان

  6. 9 مارس 2008 در 13:05

    سلام
    الان دوباره برگشتم عکس های جالبی گذاشتی ، اره یادم با،بابام که می اومدم تهران بااین که کوچیک بودم ولی اینطور بیدر وپیکر نبود.الان چی از ایه خیابون به خیابون دیگه که میری گم میشی بااینکه من ماهی یک بار میام تهران ولی هر با یا یه خیابون اضافه میشه یا یه خیابون کم می شه .
    سلامت باشید.

    ——————————
    آرسين : منم كه امسال رفتم تهران خيلي تعجب كردم .
    آخه تهراني كه من توي سال 1302 ديدم با الان خيلي فرق كرده «(

  7. 9 مارس 2008 در 17:57

    سلام
    راستی گفته بودی که محمد رسول اله بودی بعد اومدی گزیک بعد تقسیم توی هنگ موندی یانه تقسیم شدین لب مرز ، بعدشم نگفتی که چه سالی اونجا بودین واز کجا اعزام شدی.

    —————

    آرسین : سلام جارچی جان
    آقا داری تخلیه اطلاعاتی می کنی ؟
    شوخی کردم .
    بعد از اون رفتم شاهرخت

  8. 10 مارس 2008 در 09:08

    سلام
    نه بابا شاهرخم از ماست فرقی نمی کنه.
    درپناه خدا.

    ————–
    آرسين : سلام جارچي جان
    من متوجه منظورت نشدم ؟

  9. houshang
    12 مارس 2008 در 11:10

    سلام
    چه خوب که الان تهران رنگی شده، اون موقع ها سیاهو سفید بوده
    ولی خلوت بوده ها !!!!!!

  10. 25 اوت 2008 در 22:32

    با سلام وتشكر كه ما را ياد جوانيمان انداختي فكر نميكنم كسي به اندازه من از اين عكسها لذت برده باشد چون من نو جوان دهه چهل هستم . ضمنا چنانچه امكان دارد اطلاعاتي در مورد شهر دماوند وحومه ان در دهه چهل دارم ممنون ميشوم برايم ايميل كنيد.

    ————————–

    آرسین : درود بر شما
    خواهش می کنم .
    پاینده باشید .
    متاسفانه مطلبی که شما در پی آن هستید رو ندارم

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

