خانه > اجتماعي, تصاویر, جغرافيا > بارش برف و برودت بی سابقه هوا در مشهد

بارش برف و برودت بی سابقه هوا در مشهد


زمستان ، فصل زيبايي است فصلي است كه نماد يكرنگي است ، فصليه كه اكثر مردم اونو به خاطر برف بازي و درست كردن آدم برفي و سرسره ، دوستش دارن ولي چند ساليه كه همين آدمها با توليد و انتشار گازهاي گلخانه اي كه گرم شدن كره زمين از عواقب اونه در حق خودشون رحم نكردند و باعث شدن كه ديگه از اون زمستونا خبري نباشه ، چند ساليه به محض اينكه فصل زمستون مياد با خودم ميگم كاش امسال اينقدر برف بباره كه دانشگاه رو تعطيل كنند و برم به ياد دوران بچگي ام برف بازي كنم تا اينكه امسال براي يه تحقيق رفتم به روستايي كه تقريبا 40 كيلومترخارج از شهربود و ديدم مردم اونجا با نفت و هيزم خونه هاشون رو گرم كنند و متوجه شدم كه فصل زمستون براي اونا شيرين نيست بلكه خيلي هم تلخه ! كمي كه فكر كردم وبا خودم گفتم واي كه اين انسانها چقدر خودخواه هستند ، دوست دارند برف بباره تا اينكه به سرگرمي و تفريح ها شون بپردازند در صورتيكه زندگي خيلي از هموطنان و همشهري هايمان دچار بحران شده ! ديگه عين قديما زمستون رو دوست ندارم؟ .

روستايي كه در تمام زمستان بدون گازخونه هاشون رو گرم مي كنند
روستاي مايان سفلي
توي اين سرما كه همه كنار خانواده هامون نشستيم و داريم از خوردن چايي داغ و تماشاي برف لذت مي بريم خيلي ها براي سيرنگه داشتن خانواده شون بايد برن توي سرما و با زحمت پول دربياورند.
مردمان ز�متكش
مشهد امروز ( 17/10/1386)
مشهد ، امروز

پی نوشت : با توجه به اینکه ایران عزیزمان مقام دوم را از نظر ذخائر گاز دارا میباشد به نظر شما شایسته است که بعضی ازهموطنان عزیزمان برای مبارزه با سرما اینچنین پنجه نرم کنند ؟

عکس از : پسر آریایی

  1. 9 ژانویه 2008 در 03:14

    سلام، توی این وبلاگ هم چند تا عکس زیبا هست، ببین.

  2. مسعود
    9 ژانویه 2008 در 10:44

    میگم من بنده قناعتم رفیق … به قاشقی دوستی راضیم … تریلی پیش کش ! سنگ بزرگ علامت نزدنه … از این نوع حرف زدن من دلخور نشی …عادتمه … ترک عادت هم میدونی که ! در ضمن تکلیف مارو هم روشن کن … میخوای هر دوجا باشی ییلاق قشلاق کنی یا نه …؟
    در ضمن توی یه وبلاگ دیدم امار بازدید داشت …همین ورد پرس رو میگم … جریانش میدونی چیه ؟
    ارادت داریم … البت نه اندازه تریلی چون قد اینحرفا نیستیم … ارادتمون به قد وسعمونه … به اندازه توانمون ! خودمونم که کوچولوییم …..چاکریم 🙂

    ——————————

    ولی من بازم میگم ارادت دارم به اندازه یه تریلی 🙂

  3. خشایار
    9 ژانویه 2008 در 11:14

    چقدر دلم برای برف باریدن های مشهد تنگ شده. یادش به خیر می رفتیم کوه خلج تیوپ تراکتور رو باد می کردیم و سوارش می شدیم از بالای کوه سر می خوردیم میومدیم پایین دره.
    جای من رو خیلی خالی کن میون برفا : (

    ————————

    مگه کجایی که نمی تونی بیای ؛ اینطور که تو نوشتی تو باید جای ما رو خالی کنی رفیق 🙂

  4. 9 ژانویه 2008 در 07:53

    اقا مبارک باشه …. خیلی قشنگ و زیبا 🙂
    در ضمن فک کنم از من دلخوری 😦

    ——————————————–
    قابل شما رو نداره دوست من

    آخه، این چی حرفیه میزنی دوست من چرا باید دلخور باشم ، ارادت دارم یه تریلی خالیش کن تریلی بعدی تو راهه ، 🙂

  5. ابهام
    9 ژانویه 2008 در 08:05

    سلام آرسین جان. اميدوارم خوب و خوش باشي. بالاترين كه ظاهرا خيلي اوضاعش خرابه. ما هم كه معتاد لينك هستيم. وبلاگ جديدت مبارك باشه. راستي آيدي من همون آيدي ايميلم هست. خوش باشي دوست عزیز

    ————————————————————–

    ممنوم از لطفت ابهام جان

  6. 9 ژانویه 2008 در 12:26

    دمت گرم خیلی کارت درسته
    هر روز با یک وبلاگ نوین
    موفق باشی

  7. samh4
    10 ژانویه 2008 در 08:51

    سلام خوشحالم كه با يك همشهري وبلاگ نويس ديگر هم آشنا شدم

    ———————————————

    ما در خدمتیم همشهری

    🙂

  8. samh4
    10 ژانویه 2008 در 08:55
  9. alon2
    10 ژانویه 2008 در 14:34

    جالب بود

  10. 10 ژانویه 2008 در 14:34

    سلام راتزل عزیز وبلاگ جدید مبارک
    تو وبلاگ قبلیت بنویس ادرست عوض شده !
    برای این وبلاگتم لینک گذاشتم موفق باشی

  11. alon2
    10 ژانویه 2008 در 14:38

    جالب لود

  12. 10 ژانویه 2008 در 23:03

    اين سرما در اكثر شهرهاي استان خراسان اتفاق افتاده است كه تاثير آن در شهرههاي كويري مثل بيرجند و … بيشتر بوده است …
    در اردوگاه چند روز پيش ما سربازان بيرجندي خوب اين سرماي -23 درجه‌اي را درك كرديم.

    موفق و پايدار باشيد.

  13. 7 فوریه 2008 در 20:35

    خیلی سرد شده …. من یه مطلب باحال رو وبلاگم نوشتم …. یه آدم برفی توی خیابون ناصر خسرو ساختم که مطلب و فیلمش رو وبلاگم ..

    ———————————

    آرسین : سلام امیر جان خیلی قشنگ بود ممنون ، ای کاش زودتر خبرم میکردی میومدم از نزدیک می دیدمش

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

